Hustomtar med huvudnyckel?

Det är ett märkligt hus jag bor i. Återigen-tvättstugan. Jag hade tvättid idag 11-14. Jag bokade i slutet på veckan och hade skrivit upp det hyfsat prydligt i min kalender. Jag startade tre maskiner, gick ut för att duktigt boka en ny tid, då jag märkt att det tar ett tag att få tid och då ser jag att min bricka ju inte alls sitter på den här tiden. (det är sån där omodern bokning med nycklar i det här huset) Nä, den sitter på 16:e kl 7-11. Sen när skulle jag, den mest morgontrötta av oss alla, gå upp för att tvätta kl 7 på morgonen? Det var ju bara att stå kvar och vänta tills han som hade bokat denna tiden kom och be om ursäkt tusen gånger och försöka stoppa maskinerna. Vilket, (som tur var egentligen, för att slippa massa blöta halvtvättade kläder) inte gick. Två av maskinerna var bara 30 minuters så han behövde ju faktikt inte vänta så länge.. men det värsta är ju som sagt; hur hamnade min bricka på den plats där den satt? Det lät ju som värsta bortförklaringen när jag sa att "någon måste ju ha flyttat på min bricka"... Men någon MÅSTE ju ha gjort det! Finns säkert nån hustomte med huvudnyckel som haft lite tråkigt nån dag och ville jävlas lite..

Haha, lyckades få rent massa saker iaf som nu hänger på tork i lägenheten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0