Red hot... paprika?

Det är en hårfin skillnad på skivad röd chili och skivad röd snackpaprika.. i alla fall till utseendet..

Åt Thaimat igår, köpte en som det INTE stod "stark" på, för när det gäller thailändsk mat så är ju starkt, ja... Starkt! Tog en kyckling i nån currysås. Jättegott och sådär svenssonlagom starkt! Så hade de blandat i lite (vad jag trodde) sån där god snackpaprika.
Men det var inte paprika, det var chili..

Den hårfina skillnaden gäller INTE smaken! Det brände verkligen i munnen en lång stund, för det  var ju ingen liten bit jag åt, då jag trodde det var paprika!

Nu tänker ni att, men hallå, klart det är chili och inte paprika när det är thailändsk mat, pucko! Men hallå, säger jag då, rätten stod faktiskt under "Inte starkt"..


Kommentarer
Postat av: marcus

klarar du inte av stark mat!!!!

2008-11-22 @ 11:02:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0